Berounka – Střela

Nedávno jsem hledal nějaký okruh, kde se v lese schovat před mrazivým počasím a tak jsem na mapě naklikal cca 30 km dlouhý okruh.. Je to technicky nenáročná trasa (krom jednoho místa, které jde sejít pěšky), ale absolvujeme celkem výživné převýšení (633 výškových metrů)

Start je před Herajtovnou a vydáváme se Jarovem dolů. U návsi odbočíme doleva a vyrážíme polní cestou směr Kaceřov. Brzy však odbočíme doprava, směrem k „Babičce“. Zde v lese začíná první pěkný „flow“ sjezdík, který nás přivede na začátek naučné stezky TRIP_BerounkaStrela_01Kaňonem horní Berounky„. Po této stezce projedeme kolem nově opraveného jezu „Kaceřovského mlýna“TRIP_BerounkaStrela_02 až pod obec Čívice. Zde začíná první stoupání dnešního dne. V Čívicích mají kostelík, kde se občas konají nádherné koncerty pořádané místními lidmi. Z Čivic začíná jediný asfaltový úsek, vedoucí až před Břízko. Hned za cedulí je třeba se otočit doleva a uhánět polní a lesní cestou TRIP_BerounkaStrela_04dál.  Pozor, po výjezdu z lesa odbočte prudce doleva na zelenou. A pak již čeká jen nádherná lesní cesta směřující k „Piplovu mlýnu“ na říčce Střela. TRIP_BerounkaStrela_06Nenechte se však příliš unášet eufórií – závěr sjezdu je stále prudší a kamenitější, s tím, že poslední metry jsou sjízdné opravdu jen pro dobré
TRIP_BerounkaStrela_05„techniky“
.  Zde již nadobro opouštíme povodí Berounky a začínáme se klikatit podél Střely. Za mostem odbočíme doleva po zelené a nad řekou projedeme příjemnou cestou až k zajímavému, zarostlémuTRIP_BerounkaStrela_08 můstku.  Tato lávka je zatím zcela bez problémů sjízdná. Z příjemného rozjímání nás však vyruší prudké stoupání do Horního Hradiště, kde je možné občerstvení v místní hospodě (asi jediná zavlažovna na cestě). Odtud pokračujeme vesnicí nahoru po asfaltu (jen kousek). Za Hradištěm odbočíme doleva do pole a nejdřív mírně doklesáme a poté více vystoupáme až k prudké levé otočce těsně před Čečínem. Stojí za to se tam dojet podívat. Je to takový zapomenutý kout se dvěma usedlostmi a božímTRIP_BerounkaStrela_10i muky. Odtud již následuje docela divoký sjezd, opět ke korytu Střely. Sjezd nás však přivede trochu výše, než co říká mapa a tak je třeba se vrátit doleva mezi chatami až uvidíme na mapě zakreslenou lávku. Cestou k ní však pozor, je tam plno listí a pod ním není asfaltTRIP_BerounkaStrela_11. Tato lávka je však něco co může leckoho (a pokud jsme již unavený předešlou cestou tak asi každého) dost vyděsit. Je totiž nesjízdná a pro někoho se může zdát i neschůdná, ale po překonání vlastního strachu se to dá dát v pohodě (vypadá hůř než jaká je ve skutečnosti)TRIP_BerounkaStrela_12. No a odtud se již naposledy stoupá od „vody do hor“. Za pomníčkem nezapomeňte odbočit doleva a dole u potoka doprava (v gpx souboru jsem neodbočil, také to takto jde, ale přijdete o pěknou Obořickou hájovnu). Nu a od hájovny již jen vystoupat k rozcestí u Svaté Anny a pak lehký sjezdík do Dobříče a odtud kolem hřbitova a od rybníka je to jen kousek na Herajtovnu.